Sidor

tisdag 4 oktober 2011

en slags lyckodag

För andra gången i mitt liv äter jag ett perfekt ägg. Medium-rare. Wow alltså! I en spenatsoppa dessutom. När ska jag börja utnyttja situationen av att leva på mina föräldrar och börja laga lyxmiddagar? Snart är det ju försent. Men det ska SÅ bli värt att käka havregrynsgröt dagens alla mål.

Det har varit en bra dag. En bra och solig dag. Jag känner mig i fas med tiden och inte stressad. Och detta till trots att jag har en tenta att skicka in i kväll.

Det var skönt att långfika bulle med Nadja, i stället för att kura i soffhörnet med kursboken, som jag tycks ha gjort de senaste kvällarna. Den kommer jag kela tillräckligt med under morgondagen tänker jag. Dumt dock att jag dragit på mig en sådandär töntförkylning som bara existerar tillräckligt mycket för att irritera (bortfallande gymbesök etc.).
Vill egentligen inte finna mig i att min aktivitetsnivå är lika med noll just nu. Skitperiod ur hälsosynpunkt.

Och nu vill jag äta min tredje kanelbulle för den här dagen. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar