Sidor

torsdag 6 oktober 2011

kväll blir morgon

Det kändes som jag hade all tid i världen för att uträtta mina punkter på gårdagens lista. Vad hann jag egentligen? Baka så klart. Det var dock inte fy skam. Kakan blev gottig och också en uppfyld önskan av det okända slaget.
Finfint att träffa Monique och laga vår specialite. Bröd av valfri sort med fyllning av valfri sort. Just igår blev det chiabattabröd med soltorkade tomater fyllt med falafel, diverse grönsaker och vitlökssås à la Monique.

Till det obligatoriska alafapetspelandet blev det pepparmintste och äppekaka med vaniljsås.

Päronen mina struntade i lappen och tog sig varsin rejäl bit när de kom hem från jobbet. Fint. Igår förtjänade alla något gott.

Dagen idag är ju hur blöt som helst. Vad hände? Vem gav himlen så mycket vatten att slösa över våra huvuden? Som tur var han jag ut med dogge innan skyfallet startade. Är lycklig som Satan över att jag ska få vara inne hela dagen. Har ju fortfarande en hel del att göra. Är dessutom riktigt sugen på nästa kapitel i kursboken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar