Sidor

måndag 12 juli 2010

too bright to be night

Det är liksom som där varmt att man vill ta ett kallt badkarsbad. Det gör man ju så klart inte. Vem har tid och ro att bada badkar egentligen? Inte när det ska diskas, städas och målas tånaglar. Och tas igen sömn, både för nätter som gått och för nätter som komma skall.

Den här måndagen har inte velat mig väl. Alls. Kärringen i kassan på Eurosko, tyckte att jag skulle ha sparat kvittot på mina sandaler, ifall de skulle gå sönder eller så. Vem sparar kvitton på skor man använt i tre veckor och inte har en tanke på att lämna tillbaka?! 800 kr och de jäkla nitarna trillar av. Bara så där.

Varför bestämde sig Donken för att ta bort den underbara McFlurry-kampanjen utan att berätta det för mig?

Det är så himlans trevligt att få punktering på cykeln när man är alldeles för långt hemifrån och världstrött och världsvarm.

Läkerol borde tillverka tabletter som är till för att tuggas, göra dem lite större och lägga fler i samma påse.

Åh.

Nu vill jag att det ska bli mörkt innan det blir ljust igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar