Sidor

söndag 11 juli 2010

see ya in the woods

Nu satan är det bara fyra dagar kvar till Arvikafestivalen drar igång. Jag, Marie och Cilla åker redan på onsdagen. Det betyder fyra nätter i tält. Betyder det fyra nätter i regn?

Som tur är, är jag skaparen av den nyttigaste packlistan som någonsin kluddats ner. Du borde spana in den, om du som jag, är orolig för att glömma något som är alldeles för viktigt att klara sig utan. Själv har jag en hel del prylar kvar att införskaffa. Diverse allergimedusiner, näsdukar och en flaska sprit. Vi tänkte injicera meloner i år. Soft som satan!

Till bilder och toner av fotbolls-VM-finalen (som för övrigt Holland kommer vinna) (som jag för övrigt cyklade hem i raketfart för att se) (som för övrigt mina grannar skriker i farligt höga decibeler för) (som jag för övrigt säkert vilat ögonen på i sammanlagt två minuter i alla fall) har jag meckat ihop ett eget schema för de tre festivaldagarna. Jag har använt tuschpennor och målat dit små hjärtan och träd. Jag har också kommit fram till att jag på torsdagen vill se hela tio band. PÅ SAMMA JÄKLA DAG ALLTSÅ. Omöjligt.
fredagen är torr och lördagen avslutar med buller och bong.

För dig som är intresserad:


För att värma upp min stackars kropp inför kommande aktiviteter, gick jag ju för att se Hoffmaestro i fredags. En lyckad kväll. Souvenir: Ett svullet blåmärke på låret, blodiga tassar och en hög god karma, då jag följde en en cowboy hem till ladan.

Nej, nu ska jag använda mina sista vakna minutrar den här veckan, till att vara en sann holländare och koncentrera mig på förlängningen. Shiiiiiet pommes.

1 kommentar:

  1. Det blir bara Arvika, från tisdag till söndag. Ses i skogen på Robyn eller Kent!

    SvaraRadera