Sidor

torsdag 8 juli 2010

prickar, skyfall och burkpaprika

Regnet har suttit lika tajt som en sådan där stickad jordgubbsmössa över huvudet hela dagen. Dagen som började närmare lunch. Efter gårdagens två middagssovningar, trodde jag inte för mitt liv att natten skulle pågå fram till 11. Lika trött som då är jag nu. Är det allergin?

Hur som är jag på hemmaplan igen. Eller borde man säga borta? Inga päron och ingen jycke. En hel drös vänner på diverse arbetsplatser. Tur är väl det att det finns ajvar relish i kylskåpet och pulvermjölk i skafferiet.

Det var längesedan jag uppskattade tystnaden. Det liksom skriker.

Vi har skaffat oss ett tält idag. Ett för sex personer. Det betyder att vi kan vara dubbelt så många som vi är. Kanske man borde ta tillfället i akt och anordna ett pyjamasparty?


Det här är Marie föresten. För dryga två år sedan.

Angående festivaler och annan skit: Min långtidsprognos förutspår sol och 22-27 grader under Arvika-veckan. Jag säger "Yeeeeehaaaa!".

Nu tänkte jag måla mina ögonfransar och bege mig till Robin. Läser man mellan raderna har han typ lovat mig fika.

1 kommentar:

  1. hahaha xD
    "Det här är Marie förresten"
    appropå...? ^^

    SvaraRadera