Sidor

tisdag 13 juli 2010

hårt och starkt

Mitt vardagsrumsgolv är fritt från dammråttor, men fullt av piller, div vetskor, linser, bikinidelar, våtservetter, solbrillor (och så där fortsätter det). Det är alltså min packning till arvikafestivalen som är utspridd på cirka 8 kv.
Och nej, det är inte för mycket. Jag packar smart.

Mor och far var här på eftermiddagen, för att umgås. Vi tvättade i trasiga tvättmaskiner, shoppade på apoteket, fyndnade svenska jordgubbar i gårdsbutiken på hörnet, åt fårost-focaccia på det italienska cafét i hamnen och kramades. De var så himla bruna. De är så himla bra!

För att återgå till festivaltemat (vilket förövrigt är det enda jag vill och kan tänka på för tillfället): Det hade ju inte varit festival på riktigt, om jag inte drog på mig ett par åkommor. Eller hur?
Arvika 2008: ögoninflamation
Pinkpop 2009: förkylning
Arvika 2008: Varför inte dra till med en vagel och en riktigt hes och ömmande hals?

Jaha ja. Det borde väl inte kunna bli värre va?
Vageln tänker jag ta död på i natt med en gul antibiotika-kräm som sipprar ut ur ögat. Snubben i kassan på systemet tyckte nog jag var lite läskig när jag visade upp blinkade glatt och tackade för mig.

Än så länge har inte störningmomenten i mitt fysiska välmående infekterat mitt humör. Jag är fortfarande överexalterad, och tror att det här kommer bli de fyra bästa dagarna i år.

Jag tror nog vi hörs i morgon, för klockan är snart 22.22. Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar