Sidor

måndag 28 juni 2010

who died this summer


Ja just det. Jag har ju varit i Varberg i några dagar nu. För att fira midsommar bl a. Det gjorde jag också. Ganska rejält. Tre dagar i rad för att vara exakt.

På fredagen grillmystes det på fästningshörnan med de här gullegrisarna. Det fanns massor av fler grisar, men de grymtade på andra sidan kameran istället. Hur som helst åt och njöt jag av min grillade ost och paprika, och banan stoppad med mörk choklad till efterrätt.
Efter ett tag tyckte alla att det var dags att gå hem och ladda inför den riktiga midsommaraftonen, så då gjorde vi det.

På fredagen tog jag på mig min alldeles speciella midsommarklänning, bakade en tårta och skålade i prosecco. Sedan var jag fit for fight för en massa vilsekörande i sommarvärmen.
Vi kom ju så klart fram till målet till slut. En liten (pytte verkligen!) strand i Veddige. För att vi skulle få ha den för oss själva, jagade Magda bort tyskarna som muckade, och sedan var det bara att duka upp. Minst fyra sortes sill, ostar, bröd, sallader och Heidis 1,5 liter gräddfil till 5 kg dillkokta färskpotatis.

När tårtan var uppäten till häften, de som ville hade badat och vinden började bli lite kylig, begav vi oss hem till Lovisas hus för att fortsätta firandet. Det gjorde vi med brännboll, vilket jag förövrigt gärna gör igen!

Jag vigde i princip hela lördagen åt att ligga i solen på min baksida och läsa kokböcker. Runt lunch kom Magda och Heidi förbi och bjöd på grekisk sallad med tillhörande grekiskt lantbröd. Vi trivdes i solen tills det blev dags att göra sig färdig inför kvällen.
Med en rygg som stekts ungefär SÅÅÅHÄÄÄÄR mycket för länge i solen, blev mitt klädval lite problematiskt. Tur man har Erica i sin vänskapskrets. Då finns det inga problem som inte kan lösas.

Jag grillade pilgrimsmusslor och räkor på spett utan mascara, men fick i alla fall njuta av ett gott potatispaket!

Kvällen och helgen avslutade vi på Cheers, och där med även veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar