Sidor

tisdag 15 juni 2010

en tisdag

En ledig dag går så fort.

Just den här lediga dagen började i Grekland. Eller var det kanske Italien? Det var nedrans medelhavigt i alla fall. Och perfekt. Dock var det bara en dröm. En dröm under mitt drömtäcke.

Den fortsatte med en stulen ostfralla och ett glas äppeljuice, inhandling av närproducerad mellanmjölk på coop och slutligen ett besök på gymmet. För övrigt hängde jag bara med testosteronknuttarna idag. Yogapasset slutade visst precis innan jag anlände och all femininitet med det. Mannen i disken tyckte om mig mycket nog att ge mig ett hänglås, g r a t i s! Övning ger färdighet.

Efter ett halvhårt träningspass, traskade jag hela vägen bort till Stena Lines danmarksterminal, för att hälsa på min mor, tog båten över till Lindholmen och promenarade hela vägen hem.

Nu har jag satt på mig en kjol och tänkte käka middag vid Olskroken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar