Sidor

fredag 5 oktober 2012

med nöje

För ett år sedan hade jag precis klivit in i en period av perspektiv. Det var hur som helst så jag beskrev det här i bloggen. Och jag minns precis hur det kändes när det först slog mig hur logiskt allt var. Där är jag inte längre. Jag förstår fortfarande. Hur allt hänger ihop alltså. Men jag är mer arg nu. Förbannad över att man inte får bestämma vissa grejer själv. Jag är glad också. Men det vet ni ju redan. Glad är bra att kombinera med arg. Perfekt nästan. 
Varje gång jag funderar på att låta enhörningen vila, går jag bakåt i arkivet och läser vad jag höll på med för exakt ett år sedan, två år sedan. Och inser hur jäkla kul det är att veta. Att kompletera gamla blogginlägg med hemliga dagboksanteckningar ger en extremt bra spegling av vad som faktiskt skedde under den tiden. Varför dåtid är så viktig för mig, vet jag inte. Men visst är det spännande! Kan det vara ett litet inneboende kontrollfreak måntro?

Så ja. Vad pysslar jag med i början av oktober 2012 då? 
Det var ju som bekant kanelbullens alldeles egna dag igår, och det firade vi ju bak. Naturligtvis! Att dagen även gav utrymme för både mjölk och rom/cola, gjorde ingenting sämre. 
Den här dagen har gruppen (yes, nu är vi en grupp igen!), myst på ett bibliotek mitt i höstsoliga Göteborg. Vi har försökt komma underfund med hur mycket glädje bebisar upp till nio månader har av en sagostund, brainstormat light och intervjuat bibliotekarier med stickade koftor. Bra dag. Jag har dessutom tvångscrosstrainat i 40 minuter. Bara för att samvetet ska hållas på lagom avstånd. Det fungerade ej. Är fortfarande bitter över mina extra kilon. 
Något jag inte är det minsta bitter över, är min nya dojor som gör mig säkert en dm längre än vad jag redan är. Utan att ge mig ömmande fossingar. Heja!
Och så är jag ju så klart inte ledsen över att jag ska få umgås med min bästa vän hela kvällen. Det är min bästa känsla nu.

Och så ska ni få mina tre bästa låtar som jag helst vill lyssna på samtidigt: 



Så. Det var allt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar