Sidor

torsdag 23 juli 2009

sheepdogs cheeses badminton

Jahaja. Min första dag i Nijverdal är avklarad och återigen är slut i kolan. En regnig dag som har spederats mestadels innomhus bland memory-spel och kompisarmband. Och en och annan unge så klart. Fram emot eftermiddagen åkte Tant Marraj (stavning!?)...

För er som inte hänger med i svängarna så är Tant Marraj DJ:s syster. Hon och hennes man Mark har tre barn ihop, Bo och Steira som är två tjejer på nio -elva år, och Quint som är fem. De har också Rose, en snäll golden retriever. Och icke att förglömma det stora huset med den fina gräsmattan!
Just nu befinner jag mig här för att Skye och Jade ska få umgås lite med sina kusiner. DJ och Zoë jobbar.

Mark och Marraj är för tillfället "between au paris".
Den här beskrivningen var nog det töntigaste jag har gjort i hela mitt liv!

...till tågstationen för att hämta upp Nina, deras nextkommande au pair. Hon är en iransk tysk och verkar vara en "toppen-tjej". Åh Gud, jag kunde vara töntigare! Vi åt tårta tillsammans (Bo fyllde 11 i förrgår) och lite senare också middag. Sedan väntade en badmintonturnering i trädgården och lite mer armbandsknytande. När det var dags för Nina att bege sig hemåt, tog jag och Marraj oss en promenad till Vanessas hus. Där hittade vi Ashley, hennes bästa kompis som numera bor i hennes rum, men au pairar i en annan familj. Vanessa själv var ute och handlade någonstans, då hon ska följa med sin familj till Italien.
Stackars Ashley som stillsamt satt och läst i sin säng, blev snabbt uppryckt därifrån för att följa med oss hem. Här vankades det ytterligare badminton-turneringar.
En ljumen och trevlig kväll avslutades för min del med en lång diskussion om hundutställningar och avel med Mrs Marty, "kvarterets mormor". (Tänk er Mrs McCluskey från Desperate Housewives, exakt!) Hon lever i ett hus på andra sidan gatan med sin lurviga Shetland Sheepdog Amanda, och är antagligen världens góaste tant. Vi delade på en flaska rödvin tillsammans med husets herrar. Till det serverades rustikt tyskt lantbröd (ni vet det där man kan tugga på i evigheter), spanska korvar och franska ostar (souvenirer).

Det här är nog anledning nog till att min blogg borde förbli ett fotoalbum. Detaljer. Vem bryr sig!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar