Sidor

måndag 27 juli 2009

the girl in the dirty shirt


När vi inte hoppade över nät, sprang vi en miljon varv runt huset.

Nina hade med sig tyskt bröd, format som ett hjärta, som vi åt med spanska korvar och fransk ost.


Vi åkte till en liten bondgård. Jag förmodar att kaninunge var yrket längst ner på näringslistan. Skye och Steira tyckte i alla fall om att gosa lika mycket som jag.

Monstret tyckte nog äpplet var mer intressant än att bli pussad på. Jaja.

Någon gång i tiden, innan jag blev en "typ mamma", lovade jag mig själv att aldrig ta kort på en unge med massa mat i ansiktet. Det är vidrit. Men lika roligt är det som vidrit, (fråga mig nu, efter erfarenheter av både diarre och grönt snor) när Quint åt spenat med i princip hela huvudet. Behöver jag över huvud taget nämna vart hälften av nästkommande dags pizza hamnade?

Filmkväll. Femåringarna såg en film om spöket Casper innan sängdags. Själv segade jag mig igenom en Barbie-film innan jag till slut fick sluta ögonen.

Och detta är enligt Bo, en SupetSandWorst.


På lördagen följde jag med Mark till en fiskfarm för att fånga forell.
Visst låter det tufft när man säger att man fiskat upp fisken själv? Tänk om man ändå hade varit så cool på riktigt...

På kvällen stoppade jag ner de färska firrarna i ett foliepaket fyllt med massor av grönsaker, smör och torkade örter, innan jag stoppade dem på grillen.

...och glömmer bokstäver hej vilt. När jag egentligen borde vara ute i en solig park, liggandes på mage med en flaska vin jämte mig, då sitter jag i min bruna soffa och målar fåniga bilder av saker jag hört... med en flaska vin jämte mig.

Ge mig sol vind och vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar