Sidor

onsdag 1 juli 2009

hot air hot skin

Nu är jag incheckad och klar för hemfärd. För visso dröjer det dryga 39 timmar innan planet lyfter, men ändå. Tänk att jag ska åka hem och fira semester. Hem. Det klingar liksom inte lika bra som Kreta eller Goa. För mig låter det dock som den ljuvaste flöjtmusik. (Jag är ett sådant fan av flöjt!)

Nej, nu ska vi vara seriösa dagboksskrivare. För tillfället sitter jag och tar mig för armhålan. Återigen känns det som om jag har en muskel som inget annat vill än att trilla ur. Aj.
Två och en halv timma har tillbringats i en solsäng på bryggan idag. Insmord med diverse krämer klarar jag mig finfint från röda och ömmande hud.

Och det var det hele. Händelserikare än så här har inte min dag varit om vi bortser från underbar pastasallad till lunch och hemmagjorda pizzor till middag. Nu ska jag sätta på mig springskorna och ge mig ut för att hälsa på de vuxna lammen på landsbygden.

Snart ses vi i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar