Sidor

onsdag 24 juni 2009

twisted words

Jag är ingen tönt som inte går och lägger sig i tid. Jag är bara en tönt som väljer att tänka lite på mina vänner så här mitt i natten, en tisdagkväll.
Nyss kom jag hem till H-erk igen tillsammans med Nadja. Vi kom från ett myllrande (man vet aldrig när man får användning för det ordet igen!) Amsterdam. Jag älskar städer som inte går efter någon mat- och sovklocka. Vi spenderade någon timma eller så i hamnen, där Oscar Kratz för tillfället bor tillsammans med sin vän Anton. Och Marie så klart. Om jag hade fått välja, hade jag avslutat minst en dag i veckan på en båt, i en solnedgång, med en öl, med Harry Potter.
Ett par norrmän tittade förbi och lockade Marie att göra en dagens Nadja. Så här kommer den (översatt på svenska, då jag inte har någon aning om hur man förvandlar norska till bokstäver):

Norrman - Är det möjligt för er att förstå norska?
Marie - Vad fan snackar han om?

Det får sätta punkt för min tisdag. Egentligen öppnar det onsdagen, men det bryr vi oss inte om nu. Godnatt, godmorgon eller hej! Ha dé, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar