Sidor

tisdag 9 juni 2009

looking/forward/looking/back

Jag skulle inte bli förvånad om jag vaknar upp i ett spökhus i morgon. Med spökhus menar jag såklart inga vita lakan eller halvt avhuggna huvuden. Nej, jag menar ett hus befolkat med en kräkandes familj. Den här magsjukan börjar skrämma mig riktigt ordentligt nu.
När inte ens spotify kan få mina fjärillar att dansa salsa, då är det illa. Jag är trött som en get, och har typ bara hälften av mina ögon kvar i hålorna. Resten sitter under naglarna.
Ursäkta om det här stycket tvingar er att dela sovrum med en hink i natt.

i morgon är det ledigt. Det var meningen att vi skulle ta itu med våra slöa kroppar, jag och Nadja. Vi får väl se hur det blir med den saken. Sengångare brukar inte vara välkomna på gym va? Kanske vi kan döda några timmar framför en film i stället.
Helgen som ligger framför oss lockar med en mys-framför-TV:n-kväll. Att spara pengar är verkligen ingenting som ligger högt uppe på min hobby-lista.
Så vad sysslade jag med förr ett år sedan? Antagligen var jag lite nervös, jag skulle ju ta studenten som i morgon. Wow. Ett helt år sedan. Redan.
För 364 dagar sedan satt jag lycklig och heil:ade i askfärgat hår och fräknar, utanför sparbankshallen. Redo kläckas. Redo att lägga tre underbara år bakom mig. 12 underbara år. Tänk att något kan lämna ett sådant stort hål lite under och bakom vänstra bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar