Sidor

söndag 28 juni 2009

fuck the police

Jaha. Kanske borde vi ta och köra en summering av min rysligt trevliga helg i Amsterdam. Som ni vet har ju Oscar och Anton varit här och gjort gatuhörnen ännu osäkrare, men ack så mycket mer spännande. Vi började med en picknick i lördags...
Marie hade söta naglar i ljusblått.

Nadja äter kycklingsallad med klass.

"Jag kan se glad ut på kort!"


Varmt var det, och vi trivdes utmärkt på gräsmattan i Vondelpark.


Marie får en lektion i att rulla cigaretter.




Oscar matade änderna med chips.

Vilda åsiktsutbytanden gällande vad som är relativt och ej, lockar fram djuren i de flesta.


När ölburkarna skramlade tomma, förflyttade vi oss till balkongen på Det Blå Tehuset.

Där fick vi gunga hammock.




Jag hittade oinbjuden aska i mitt glas.



Det Blå Tehuset hade färgglada lampor i träden.



På vägen till Sound Garden, pausade vi på Three Sisters och drack Strongbow ur riktiga strongbow-glas.


På Sound Garden träffade vi kära gamle Dunken Andersson med vän.


Oscar blev hungrig och beställde in nachos.


Vi träffade även två au pairer från... tatatadaa SVERIGE! Pheline och mumintrollet Mathias så klart. Den finska kinesen!


Marie var söt och Oscar hade odlat en massa hår.


Det här är att göra en Nadja. Alltså gå in i en stolpe.


Rismannen Mathias ville ta med oss på en hemlig fest som låg på andra sidan jordklotet.


Vi ville stanna och äta mat. Anton tyckte att isglass var en bra idé halv tre på natten.


Vi gick igenom en tunnel som spelade musik för oss. Jag blir helt lycklig i hela kroppen när jag tänker på det. Om jag skulle bo i en tunnel, hade jag velat bo i den tunneln.


Efter ett hej-vilt letande efter den mystiska festen, hade vi äntligen fått upp spåret. Nadja behövde dock en liten rast.



Här var allting liksom lite på o-riktigt. När natt blev till dag, satt vi i en mjuk soffa och drack Amstel för en euro styck och såg hur folk snortade okända substanser runt levande ljus och morgondimman tätnade utanför fönstrerna.

Då vi kände oss för mogna för allt som försegick runtomkring, stannade vi runt våra pjäser.
6.46 skulle mitt och Nadjas tåg ta oss hem till Heemskerk - Tio över kom det. 8.00 var var jag hemma, redo att gå och lägga mig. 8.00 kom Skye ner för trappan, redo för en ny dag. 9.00 var jag i säng. Jag var trött. Jag är fortfarande trött. Jag har bara inte förstått det än.
Det var min helg. Hoppas ni har haft det lika galet som jag.

2 kommentarer:

  1. Men heey, vet vem M ar ju!! Har jobbat pa samma stalle. Amsterdam ar litet!

    SvaraRadera
  2. hahaha xD
    Jsg brukar ta hem priset för minst smickrande bild, men här är det så många nominerade att jag tror att jag får ge upp min titel ;)
    Priset kommer gå till Dunken och hans vän, det är jag säker på ^^

    SvaraRadera