Sidor

fredag 16 november 2012

all dressed up

Efter att jag sovit åtta underbara timmar, sugit ut musten ur mina stackars ben på gymmet och slukat en frukost-tonfisksallad, klädde jag mig i de mest seriösa kläder jag äger och bussade iväg till skolan. En ytterst intressant föreläsning senare, åkte jag och nya gruppen iväg till GP-huset för att intervjua en politik-reporter. Så himla roligt. Så himla spännande. Ville egentligen gömma mig till stängning och undersöka hela redaktion i ensamhet. Kändes coolt. Och bra. Och viktigt.
Nu sitter jag och väntar på Lou som ska komma hit och se på film och äta soppa. En soppa som har tagit sin tid. Kräftskalen från min och Lindas skaldjurskväll förra fredagen, har tillsammans med en massa rot- och grönsaker bränts av i ugnen och sedan fått koka ihop till en buljong. Buljongen har jag reducerat ner till en tredjedel (var tvungen att släppa in höstrusket, för att mitt lilla hem höll på att förvandlas till en regnskog med all den ånga som bildades) och spett med vitt vin, tomat, grädde och crème fraice. Smakar precis så där som jag vill.

Ännu en fin-helg har tågat in och jag kan inte vara gladare. Var kommer all energi ifrån? Tack och bock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar