Sidor

torsdag 20 maj 2010

tom fylla

Att införskaffa-
ett dyrt måste.

Sol och värme hela dagen. Ja, tills jag stoppar näsan utanför jobbet så klart. Då mysregnar det istället. Men vad gör väl det när dropparna doftar ljumna sommarnätter och folk faller som käglor på den hala asfalten?

Mitt bankkonto fick surt hänga med under de kassabesök som gjordes efter avslutat arbetspass. Hur som helst är jag nu stolt ägare av nya gladiatorsandaler, pojkvänsshorts, jeansleggins, en jeansskjorta, en zebra, en röd tandborste och en flaska flux.

Ett glas rött med mamma hanns också med. Min söta mamma.

Imorgon tänkte jag en gång för alla leta upp min karaktär och sluta stoppa i mig kakdeg på jobbet. Så, nu var det lovat.
Till kvällning blir det utgång. Finally!

1 kommentar:

  1. Jag upptäckte först idag att du är tillbaka, vilket gjorde mig glad. Du är så bra på att skriva levande, fortsätt så! =)

    Trevlig helg!

    Linda

    SvaraRadera