Sidor

lördag 29 maj 2010

hours of perfection

Morsning!
På grund av fruktansvärt dålig internetuppkoppling under gårdagen, får ni höra om min underbara torsdag denna trevliga lördagsmorgon istället.
Tillsammans med Cilla, som lyckades hitta hit på egen hand, levde jag livet till fullo och sysslade endast med sådant som man borde göra när man är ledig.


Vi lunchade tortelini på mysig uteservering i Haga,

drack smoothies och kaffe, mumsade hemmabakta äppelmuffins och lekte 1,2,3 i Kungsparken,
unnade oss ett glas vin på Avenyn,

var hårdrockscoola när 5000 pers hoppade upp och ner under Mustasch-spelning på Liseberg,
frossade lösgodis när vi dreglade över Edward,

och slutligen avnjöt vi risgrynsgröt och pannkakor i hamnen i kära Eriksberg.

Visst är det fantastiskt att stanna upp och ta sig tid att tänka över vad det är man håller på med.
Visst är det ännu mer perfekt att inse att det inte är så mycket man skulle vilja ändra på. Att man är nöjd.
Det måste vara något jag käkat.

För att stilla er nyfikenhet, kan jag erkänna att jag använde min fredagskväll till följande:
  • Laborera fram en ny muffinssmak
  • Sandpappra en köksstol
  • Förvandla ett lambilamm till en Manson-kopia
  • Bli sur över att min oljemålning inte tokat på fem dagar (vilket resulterade i en färgglad tröja)
  • Inte somna under Dirty Dancing 2
  • Bli sur över att mitt internet levde ett eget liv (eller gjorde det?), så jag inte kunde dansa till Spotify-musik.
  • Knyta kompisarmband
  • Somna till Ally McBeal
Nu tänker jag jogga.
Sedan tänker jag jobba.

Ha en finfin lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar