Sidor

torsdag 24 december 2009

this years christmas


Och vipps hade det gått ett helt år sedan det var julafton sist.

Jag vaknade upp varm och glad i min julklapp från Marie.

En stadig julfrukost.

Efter ett besök på julbönsmässan i Håstens kyrka, var det populärt med något så läskigt som dopp. I GRYTAN! Ja, man ska ju tydligen äta det.

Och dricka snaps, det ska man också.


Vissa gör det med glädje. Mamma dricker för den varma effekten, medan pappa skulle kunna tänka sig att gurgla strupen i Hallands Fläder. Det ni!

Sillidill, sillidill, med potatis till. Och ägghalvor. Och rödbetssallad. Och brie. Och julöl.

Sådan julmor, sådan juldotter.


Efter för många timmar i riktiga kläder, satte jag på mig pyjamas igen. Och mina nya snöpjucks jag fick av tomtenissarna.


Nu har jag suttit uppkrupen i soffan och ätit för många ananas- och hästskoformade chokladpraliner. Men vem kan slita sig när Kalle Anka, Anna Anka, Nigella Lawson, Karl Bertil och alla andra julnördar, lockar med julstämning och mys? Jag vart visst en sucker för julslapp i alla fall. Dock tror jag nu att min kvot är tillfredsställd ända till nästa år, så nu ska jag gå och beundra Audrey Tautou i hennes kanske bästa film hittills.
God jul på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar