Sidor

söndag 1 augusti 2010

Oooey gooey brownies


Det bästa som hände mig under juli månad var att min cykel flyttade upp till Göteborg. Vi hade följe till jobbet och gymmet nästan varje dag, och bråkade aldrig med varandra. Jag är förälskad i min cykel, även om hon är lite skev och gnisslar då och då. Därför var det inte utan stor sorg jag parkerade henne med ett punkterat hjul härom veckan. Ingen cykling på flera dagar.
När min mamma berättade att hennes vaktmästar-arbetskamrater kunde komma och hämta henne för att laga och fixa spreds en glädje och ett lugn i hela min kropp.
Som tack för detta besvär har jag idag bakat dem ett gäng brownies. Inte vilka brownies som helst, utan Jennies Oooey gooey brownies, med smält marshmallows, dulce de leche och chokladtryffeltäcke.
Eftersom jag är bjuden på middag hos Erica ikväll ska hon få agera försökskanin, men jag gissar på att det inte kan bli annat en succé.



För att baka egna så får du kika in hos Jennie på kalasgott för att få receptet.

1 kommentar: