Sidor

måndag 14 september 2009

vampire monday


Igår var det sol. Hela dagen. Ja, förutom när det regnade då! För att få ting att glänsa lite extra körde jag en liten storstädning i huset och lät strykjärnet leka med högen tvätt som, om jag inte missbedömde läget, försökte efterlika Mount Everest. Som belöning gav jag mig själv en långpromenad i det tappra höstvädret, i mina nya vinterdojjor. Varma och sköna, det kan jag lova.

För att liva upp den här tråkiga måndagen, bestående av barn, gym och åter barn, lyxade vi till vår lunch lite extra idag. Nu kommer jag och Nadja osa bacon hela veckan! Men jag tror bannemig att blodet var värt varenda litet stinkande hårstrå.

Jag vet inte om jag kanske borde utlysa en liten varning här. Är du känslig kan du ju blunda en stund!
Jag har under gårdagen och idag fått några tecken på att det här kommer bli en så kallad "shitty week", och då menar jag bokstavligt talat.
Det började igår kväll när jag, nöjd med mitt slit, skulle gå och lägga mig i mina nytvättade lakan. Tror ni då inte att katten varit så vänlig och lämnat en liten överaskning, mitt på sängen?
Skiten fortsatte att hemsöka mig imorse, men då under mina nya skor... på dörrmattan... och på mina nyskurade golv.
Självklart välter min cykel i vinden och fallet gör ett litet hål i ena handtaget. Vad tror ni då rinner ur styret, om inte bajsfärgat vatten som lämnar spår över hela mig och bakom mig.
Hur som helst, jag är förberädd för min kommande shitty week.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar