Sidor

söndag 30 augusti 2009

lovely endorphins

Idag tycks det som att min driftiga sida av mig själv aldrig vill lägga av. Jag har varit igång från morgon till kväll med små projekt som flitigt har kunnat prickats av från listan.

Min helg har varit så fin. Det där tjocka lagret av damm som låg på precis varenda milimeter av mitt liv (nej, ni visste inte att mitt liv var igendammat men så var det) blev bortsopat av en sådandär tjusig fjädervippa ni vet.
I fredags bakade vi kakor och åt pannkakor. I lördags cyklade jag med Marie till stranden i mäktig vind. En fager utflykt, lite som en utsorterare för själen.


Om någon kommer ihåg det, så började jag med ännu en kur för två veckor sedan. En-gång-för-alla-dieten. Hur som helst har jag inte gjort några drastiska förändringar med mitt sätt att finnas till.
Max fyra mål om dagen och INGET småätande emellan. Det säger väl sig självt att jag inte syftar på stora pizzor eller enorma potioner med carbonara när jag pratar om mål va?
Jag hänger också på gymmet minst fyra gånger i veckan. Cyklade och gick istället för bilen, gjorde jag redan från början, så ingen nyhet där.
Jag vet inte varför det fungerar just den här gången. Två veckor. Två veckor och jag känner mig 100 % bättre än för tre veckor sedan. Kan man fortfarande satsa på beach 2009?

1 kommentar: