Sidor

söndag 20 februari 2011

spårvagn till indien


Det är klurigt att ha två bloggar och inget liv. Ännu klurigare är det när man har två bloggar och skaffar sig ett liv.

Vad ska man prioritera? Jag gillar ju enhörningen för att det är nice att gå tillbaka hit och se vad man har sysslat med. Hur skulle jag annars veta att jag den här dagen, för exakt två år sedan, åt wok to walk med Marie och Robin i Amsterdam?


Det finns mycket jag vill berätta just nu. Ska vi köra en lista?



  • Jag och Linda var på date igår. Hade tänkt ta med henne till hajarna på universeum, men kom på att det var sportlov OCH lördag. I stället shoppade vi, åt indiskt på Maharani, drack kaffe på Le Pain Francais och såg filmen 127 Timmar på biopalatset. Det var första gången jag åt glass i en biosalong för övrigt. Och filmen var bra. Det var en en perfekt dag med en perfekt vän.

  • Jag sitter i en lägenhet som var smutsig när jag lämnade den, men som nu luktar gott och skiner lite.

  • Idag har jag frossat i apelsiner och kaffe latte så nu har jag en uppsvälld mage som värker en aning.

  • Jag håller fortfarande min vita julstjärna vid liv. Fantastiskt!

  • Min trötthet har gått så långt att jag tom kan uppskatta att ligga kvar i sängen efter att jag vaknat. Bara för att mysa under täcket.

  • Jag har upptäckt att jag köpt två olika gardinlängder. Detta efter att de suttit uppe i tre månader.

  • Jag har gått under cover på vår arbetskollega med skyddad indentitet. Vi boundar som bara den!

  • Jag har insett att jag måste vara sjukt underbar. Det sägs ju så!?

  • Blir pirrig i hjärtat när jag tänker på att Robin kommer och hälsar på i morgon.

  • Är så satans nyfiken på att testa min nya grynblandning i gröten. Måste dock vänta tills på tisdag.

  • Jag försöker fånga min fjäril i magen, men den vill inte sitta still och jag har ingen håv.

  • Och bara så ni vet: HÄR kan man va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar