Sidor

fredag 14 november 2014

Uppsatsskrivande och stress

Hello!

Sitter vid mitt köksbord och har precis slängt i mig lunch. En hot-hot morotssoppa med massa ingefära. Inte direkt det smartaste draget kanske, att göda sin magkatarr när hård-plugg och en 22 timmars jobb väntar i helgen. Men soppan gör mig nog gott på andra sätt.

Steg upp med en härlig fredagskänsla i kroppen. Trots att någon vidare klassisk helg inte väntar. Men variation är roligt. Startade dagen på gymmet hur som helst. Funderade under tiden över hur mitt synsätt på träning har kommit att förändras sedan jag startade med styrketräning på gym 2006. Det är kul att tänka tillbaka på vilka perioder man har gått igenom och hur mycket man har utvecklats. Både fysiskt men framförallt och mentalt.

Nej. Innan jag kastar mig över vår stackars pelargon i köksfönstret borde jag avsluta den här 10-minuters-lunchen och återgå till uppsatsen som väntar i soffan.

Förresten. Hur gör man egentligen med pelargoner i november?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar