Sidor

onsdag 14 september 2011

jag ville inte motstå

Med hänsyn till att inte avbryta söta drömmar, valde jag att när klockan ringde, fortsätta min nattsömn ytterligare en timma. Där med blev tidsperioden för mitt sovande ganska exakt åtta timmar.
Efter att ha hängt med Magda en eftermiddag, bestämde jag mig för att testa det här med sjutimmars-nätter. Tydligen är det efter en sådan natt som man kan utnyttja maximalt av hjärnan. (Och vem skulle ha något emot en maxad hjärna!?) Jag vet inte vart idén kommer från, eller vilken forskning som ligger bakom.
Självklart ger vi metoden en chans i alla fall. Kanske är längtan till jämnlik intelligens med mina kurskamrater något större än vad jag själv trodde i början? Kanske har jag helt enkelt inte tid och ro för att ta mig igenom en åttatimmars-svensson-natt. Skönhetssömn är väl till för fula?

Den här tidiga morgonen med storm utanför fönstret, fick dock ta ett steg åt sidan och släppa fram mina spännande drömmar i ett sovande tillstånd. Inget dumt beslut tänker jag nu. Förutom att rutinen och regelbundenheten i mitt sömnschema rubbas något, tror jag inte att den här dagen skadas nämnvärt av en extra timma med huvudet på kudden. Och hjärnan, den får väl lunka lite bakom under dagens äventyr i så fall.

Nog om detta.
Magen är nu full av varm gröt och skummigt kaffe. P3 morgonpasset går på för fullt och jag kunde inte hålla mig från att skriva lite i min egen blogg, efter att ha läst klart bloglovin-listan.

Just nu är det mycket argumentationsteknik i mitt huvud. En stor del av resterande plats i skallen, är fylld av än mer praktiska ting som utrensning (läs:städning), bygga-bo och kost.

För att bena ur begreppen en aning kan jag berätta att jag nu bestämt mig för att ta tag i att det blir en någorlunda ordning i det nuvarande hemmet. Med andra ord: Jag försöker få oss, att med en gemensam kraftansträngning, slänga precis allting från golv till yttertak, som vi inte behöver och aldrig kommer behöva. Ingen lätt match må jag säga. Speciellt inte med ett par heltisarbetande föräldrar och mig själv som halvvirrig, tankspridd och naiv officer. Med det ska gå. En dag river vi muren. Yeeah!

Vad det gäller bobyggandet är det en ända röra just nu. Jag behöver X för att kunna göra X för att tillslut kunna göra Y.

Som vanligt försöker jag skaffa mig en någorlunda sund inställning till käk. Lättare sagt än gjort. Under alldeles för lång tid har jag stoppat i mig sådant jag inte är i behov av, vid helt fel tillfällen. Konstant småätning. Och visst skulle det bli lättare när man slutade umgås med cafékakor och lattes dagarna långa? Det var då man skulle finna sig i att ha en normal relation till måltider. Dit är jag i och för sig också på väg. Ingen diet och ingen svält och definitivt ingen överätning.

Och mitt i allt detta knör jag in mina vänner. Mina uppblåsbara armkuddar. Tack för att jag får fortästta flyta.

Satan i gatan vilken jäkla blogg-confession. Varför inte dela med mig av dagsstatusen också?

Nu - gym
Sen - göteborg - GU-kort, Lägenhetskontrakt och skaffa ny dödsbok
Sensen - filmmys hos Erica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar